Vi hjälper våra kunder lyckas med digitala affärer

Sedan 1994

Vi är en digital byrå som hjälper dig att vårda ditt varumärke. Förstärka ditt företags identitet. Och skapa åtråvärda digitala upplevelser. Vi använder fantasi, kreativitet och strategi tillsammans med vår passion för den senaste tekniken för att skapa starka varumärken, användarupplevelser som generar intäkter i de digitala kanalerna. Produkter och tjänster som inspirerar, motiverar och engagerar.

Till vår hjälp har vi våra produkter, Tulo och E-magin, och ett 60-tal hängivna kollegor. En perfekt blandning av systemutvecklare, interaktionsdesigners, arkitekter, ADs, projektledare och copywriters.

Vår yngsta kollega är 19. Den äldsta 55. Vi har det livliga och ohämmade tänkandet hos ungdomen. Visdom som kommer med erfarenhet. Men kanske det viktigaste – vi är ett företag fullt av människor med passion. En vilja att göra det bästa av allt. Varje dag.

Det här är vår historia…

1994. Året då Sverige blev olympiska mästare i hockey i Lillehammer och bronsmedaljörer i fotbolls-VM. Ett utmärkt år i svensk sporthistoria och starten för op.se webbyrå – den blivande digitala byrån Adeprimo.

90-talet.

Såpoperor, satellit-tv och grunge. Datorer och internet. Årtiondet för ekonomisk globalisering och starten för den digitala revolutionen. På 90-talet var vi en traditionell reklambyrå, vi åkte på inspirationsresor, ägnade vi oss åt marknadsföring, byggde webbsajter och fokuserade på kreativ design. 1999 antog vi namnet Adeprimo – det var starten för den digitala byrån med fokus på digitala affärer. Företagsvärlden kännetecknades den här tiden av en IT-bubbla. En riktig IT-boom.

2000-talet.

Och sedan kom IT-kraschen. Vi kraschade inte, vi växlade upp och accelererade in i det nya digitala landskapet. Vi gav oss ut på en resa mot den uppkopplade, sociala och mobila marknadsplatsen. Sammanförde traditionella affärer och högteknologiska digitala lösningar. Fokuserade på interaktiva upplevelser och mobilitet.

2006 köptes vi av utvecklingsbolaget mktmedia och 2009 började vi utveckla affärsplattformen Tulo på uppdrag av Stampen och Mktmedia med 47 tidningar i spetsen. Från början var tulo en renodladad SMS-plattform – idag är det en avancerad affärsplattform med relationsdatabas och transaktioner.

2008 knöt vi flera nya duktiga kollegor till oss och öppnade kontor i Örebro och i Vasa, Finland. Sedan 2010 ingår vi i Sveriges största mediekoncern Stampen.

Nu.

19 år har gått. Mycket har förändrats. Men inte vår kärlek för vad vi gör. Kicken av att utmana oss själva. Längtan efter att göra mer.

Idag jobbar vi med kunder i Sverige, Finland, Norge, USA och Polen. Bland dem; ICA Kvantum, SkiStar, Svensk Fastighetsförmedling, Norstedts Förlagsgrupp, Copperhill Mountain Lodge och ett 100-tal medieföretag; New York Daily News, Göteborgs-Posten, HSS Media och Edda Media.

2013 stärkte vi vår position som helhetsleverantör av digitala och mobila produkter och tjänster genom uppköpet av Leanback med den egenutvecklade produkten E-magin för digitalisering av publikationer. Vi fick ett nytt kontor i Västerås och tio nya kollegor. Vi flyttade också in på Birger Jarlsgatan i Stockholm.