Menu

Destination Vemdalen

Vemdalen.se är Destination Vemdalens digitala ansikte utåt. Adeprimo har sedan 2010 uppdraget att utveckla destinationsbolagets digitala närvaro och kommunikation.

Bakgrund & behov

Destination Vemdalen AB startades 1 december 2009 och är ett samverkansbolag med 106 delägare från området. När destinationsbolaget bildades fanns en önskan samordna verksamheten på destinationen, ge en samlad bild av Vemdalen och underlätta för besökare att hitta relevant och inspirerande information om destinationen, innan, under och efter besöket. Det främsta behovet var att ge alla företag på destinationen samma möjlighet att nå ut till presumtiva besökare.

Vemdalen.se

Målgrupp

Destination Vemdalen riktar sig framförallt till barnfamiljer, nationellt såväl som internationellt.

Projekt, idé & lösning

Adeprimo har under åren,  utöver webbplats, levererat; designprogram, skyltprogram, copyplattform, mobil- och webbappar, kampanjsajter, marknadsföringsmaterial och mässmaterial.

kampanjsajt vemdalen

Tillsammans med Destination Vemdalen genomförde vi under vintern 2014/2015 en gästundersökning. Destinationen hade tagit fram en ny framtidsvision och ville ha hjälp med kundundersökningar för att få reda på hur de skulle förvekliga visionen. Vi genomförde kvalitativa gästundersökningar med flertalet familjer för att förstå deras relation till semester, vintersport och Vemdalen. Målet var att få en djup förståelse av vad som skapar värde för dem kopplat till semester. Resultatet blev en behovsanalys som ligger till grund för Destination Vemdalens fortsatta arbete mot att uppnå visionen.

Att hjälpa oss med att ta en utmärkt idé till en excellens är Adeprimos signum hos Destination Vemdalen. Kreativa och ambitiösa är ord som jag förknippar med de som arbetar på Adeprimo och de kommer med goda genomarbetade förslag, säger Maria Cederberg, VD Destination Vemdalen.

vemdalen app

Teknik

Vemdalens webbplats baseras på publiceringssystemet Episerver och kombinerar inspirerande miljöbilder med företagspresentationer och temaartiklar. På vemdalen.se får även lokala företag en särskild presentationssida, eller mikrosajt, där det egna utbudet lyfts fram. Webbplatsen har språkstöd för svenska, tyska, engelska och norska. Integrationer har gjorts med bland annat sociala medier och nyhetsbrevsverktyg. Vi har även skapat en kampanjsajt för att locka internationella besökare till destinationen och appar för att stärka här och nu upplevelsen på destinationen.

vemdalen spots

Resultat

Sajten är framgångsrik och uppskattas av besökare, och rankas även högt av sökmotorer. Genom en särskild rapportfunktion får destinationens företagare statistik om besök på de enskilda företages mikrosajter, samt hur mycket trafik som dirigerats vidare till egna webbsidan under olika tidsperioder. Statisk för digitala tjänster följs upp och analyseras med hjälp av bland annat Google Analytics och Facebook.

Om Destination Vemdalen

Destination Vemdalen AB är områdets destinationsbolag. Destination Vemdalen AB startades 1 december 2009 och är ett samverkansbolag med 106 delägare från området, alla med intresse i destinationens utveckling. Destination Vemdalen arbetar med för att ge en samlad bild av Vemdalen och för att göra det enklare för dig som gäst.

destinationvemdalen.se

  • Workshop
  • Varumärkesarbete
  • Kommunikationsarbete
  • Research/kundundersökningar
  • Konceptutveckling
  • Design
  • Interaktionsdesign
  • Webbutveckling
  • Gränssnittsutveckling
  • Projektledning
  • Responsiv webbplats
  • Integrationer
  • Grafisk profil
  • Skyltprogram
  • Copyplattform
  • Lojalitetsprogram
  • App
  • Webbapp
  • Kampanjsajt
  • Sälj- och marknadsföringsmaterial
  • Mäss- och montermaterial

Här bor vi

Och vi älskar kaffe. Kom gärna upp på en kopp eller två.

Östersund

Zätagränd 11
831 30 Östersund
Hitta till oss

Örebro

Storgatan 3
703 61 Örebro
Hitta till oss

Västerås

Stora gatan 44 A
722 12 Västerås
Hitta till oss

Vasa, Finland

Strandgatan 2 G8
FI-651 00 Vasa
Hitta till oss

Adeprimo är ett dotterbolag inom MittMedia-koncernen. MittMedias verksamhet innefattar 18 dagstidningar, elva gratistidningar, digitala medier, kommersiell radio, webb-tv, tryckerier och appar.

The Office Cat
© 2017 – All rights reserved