Upplev en dag med försvaret, glid runt i Stockholms skärgård, bli en professionell slalomåkare, testa dig själv i en hotfull situation. Med Virtual Reality skapar vi emotionell kommunikation som påverkar dina gäster, kunder eller medarbetare – på riktigt.
Med VR (Virtual reality) låter vi användaren ersätta sina verkliga sinnesintryck med virtuella sådana. Det är bara fantasin som sätter gränserna för vad vi kan hitta på tillsammans.
Idé & manus: Som med all kommunikation kräver VR ett tydligt fokus och en berättelse. Vi hjälper dig att ta fram koncept och manus utifrån er vision och målsättning.
360-filmer & 3D-modellering: Vi producerar 3D-miljöer, animationer och all nödvändig postproduktion för realistiska VR-upplevelser. Vi levererar även fullskaliga 360-filmproduktioner med ljussättning, ljudriggning och professionella kamerariggar. Detta tillsammans med vårt partnerföretag TFJ production.
Utveckling: För bästa möjliga användarupplevelse utvecklar vi interaktiva VR- och AR-lösningar för marknadens olika headsets och appar. Vi integrerar hårdvara med mjukvara för att styra VR/AR-världen med sensortriggning.
Profilering/paketering: För oss är det viktigt att skapa en grym helhetsupplevelse. Allt från manus till färdiga headset. Helt enkelt en sömlös upplevelse från början till slut.
SkiStar och Alpina VM-organisationen ville ge oss vanliga dödliga chansen att testa ett riktigt åk. Under en riktig tävling. I de riktiga VM-backarna. Som en aktivering inför VM i Åre 2019 producerade vi en VR-upplevelse där personer får testa på att åka VM-loppen. Vare sig du vill testa på hisnande Super-G eller teknisk slalom så får du en minnesvärd upplevelse.
Livsmedelshandlarna – VR | Design | Mässmontrar
Livsmedelshandlarna startade projektet Tryggare Matbutiker startades för att visa politiker och andra styrande organ hur utsatt jobbet inom matbutiker är idag. Med hjälp av VR fick besökarna uppleva de svåra situationer som butikspersonalen utsätts för på grund av bristande lagstifning. Det långsiktiga målet är att i förlängningen få igenom nya lagförslag som ska underlätta jobbsituationen i matbutiker.
Visit Stockholm ville med hjälp av VR visa vidden av Stockholms skärgård för en internationell publik. Bestående av över 30.000 öar och skär med otaliga turistvänliga platser att besöka blir man lätt överväldigad. Resultatet blev fyra 360-filmer som filmades i sekvenser över året, för att visa hur storslagen skärgården är oavsett årstid.